Servicepriser DI 2-takts motorer.

       
Prislista DI 2-Takt (Ficht, Optimax, DI) – Ej Evinrude E-tec
.
Alla priser inklusive moms
Motorstorlek Service Konservering  
0-30 hk 3 300 :- 1 600 :-  
31-50 hk 3 600 :- 1 800 :-  
51-74 hk 3 900 :- 1 800 :-  
75-90 hk 4 300 :- 2 000 :-  
91-115 hk 4 800 :- 2 400 :-  
116-175 hk 5 700 :- 2 900 :-  
176-250 hk 6 800 :- 2 900 :-  
251 hk + 7 100 :- 2 900 :-  
 
Service:
Tändnings och insprutningsjustering, kontroll av propeller, kontroll kylsystem, upptippningsanordning, motorns varningssystem, tändstift, zinkanoder, startanordning, byte av växelhusolja, smörjning av samtliga smörjställen, åtdragning av alla utsatta/känsliga bultar.
OBS!
Kostnad för eventuella zinkanoder, tändstift, bränslefilter
monterat i båten och andra reservdelar tillkommer, bytes vid behov.
Konservering:
Motorn körs i sötvatten, byte av olja i växelhuset, smörjning
av utvändiga leder, invändig konservering av motorenhet.
 

Servicepriser Evinrude E-tec

       
Prislista Evinrude E-tec G1 & G2
.
Alla priser är inklusive moms och av Evinrude rekommenderat servicematerial.
Modell Service Konservering  
G1  25-30 hk 8 850 :- 1 600 :-  
G1  40-60 hk 9 400 :- 1 800 :-  
G1  75-90 hk 10 650 :- 1 800 :-  
G1  90HO-130 hk 14 500 :- 2 000 :-  
G1  135-175 hk 16 850 :- 2 900 :-  
G1  200-250 hk 18 000 :- 2 900 :-  
G1  250HO-300 hk 20 000 :- 2 900 :-  
   
G2  115-150 (V4) 17 500 :- 2 400 :-  
G2  150-200  19 400 :- 2 900 :-  
G2  200HO-300 20 800 :- 2 900 :-  
 
Service:
 
Tändnings och insprutningsjustering, kontroll av propeller, byte komplett vattenpump, kontroll motorns varningssystem, byte tändstift, zinkanoder, motorns bränslefilter samt byte av växelhusolja,
smörjning av samtliga smörjställen, åtdragning av alla utsatta/känsliga bultar. Uppkoppling och utläsning av motordata med diagnosdator och mjukvaruuppdatering då det är lämpligt. Motorservice utförd efter sommarsäsong avslutas alltid med konservering (ingår i servicepris)
OBS!
Kostnad för eventuellt bränslefilter monterat i båten tillkommer och bytes vid behov.
Konservering:
Motorn körs i sötvatten, byte av olja i växelhuset, smörjning
av utvändiga leder, invändig konservering av motorenhet.