Servicepriser DI 2-takts motorer
Prislista DI 2-Takt (Ficht, Optimax, DI) – Ej Evinrude E-tec
Alla priser inklusive moms
| Motorstorlek | Service | Konservering |
|---|---|---|
| 0–30 hk | 3 300 kr | 1 600 kr |
| 31–50 hk | 3 600 kr | 1 800 kr |
| 51–74 hk | 3 900 kr | 1 800 kr |
| 75–90 hk | 4 300 kr | 2 000 kr |
| 91–115 hk | 4 800 kr | 2 400 kr |
| 116–175 hk | 5 700 kr | 2 900 kr |
| 176–250 hk | 6 800 kr | 2 900 kr |
| 251 hk + | 7 100 kr | 2 900 kr |
Service inkluderar:
Tändnings- och insprutningsjustering, kontroll av propeller, kylsystem, upptippningsanordning, motorns varningssystem, tändstift, zinkanoder, startanordning, byte av växelhusolja, smörjning av samtliga smörjställen, åtdragning av alla utsatta/känsliga bultar.
OBS! Materialkostnaden för anoder, tändstift, bränslefilter och övriga slitagedelar tillkommer om dessa behöver bytas ut.
Konservering inkluderar:
Körning i sötvatten, byte av olja i växelhuset, smörjning av utvändiga leder, invändig konservering av motorenhet.
Servicepriser Evinrude E-tec
Prislista Evinrude E-tec G1 & G2
Alla priser inklusive moms och rekommenderat servicematerial.
| Modell | Service | Konservering |
|---|---|---|
| G1 25–30 hk | 8 850 kr | 1 600 kr |
| G1 40–60 hk | 9 400 kr | 1 800 kr |
| G1 75–90 hk | 10 650 kr | 1 800 kr |
| G1 90HO–130 hk | 14 500 kr | 2 000 kr |
| G1 135–175 hk | 16 850 kr | 2 900 kr |
| G1 200–250 hk | 18 000 kr | 2 900 kr |
| G1 250HO–300 hk | 20 000 kr | 2 900 kr |
| G2 115–150 (V4) | 17 500 kr | 2 400 kr |
| G2 150–200 | 19 400 kr | 2 900 kr |
| G2 200HO–300 | 20 800 kr | 2 900 kr |
Service inkluderar:
Tändnings- och insprutningsjustering, kontroll av propeller, byte komplett vattenpump, kontroll motorns varningssystem, byte tändstift, zinkanoder, bränslefilter, byte av växelhusolja, smörjning av samtliga smörjställen, åtdragning av alla utsatta/känsliga bultar. Uppkoppling och utläsning av motordata med diagnosdator och mjukvaruuppdatering vid behov. Konservering ingår i servicepris.
OBS! Materialkostnad för båtmonterat bränslefilter tillkommer.
Konservering inkluderar:
Körning i sötvatten, byte av olja i växelhuset, smörjning av utvändiga leder, invändig konservering av motorenhet.